The Law the Jew and the Gentile
律法、ユダヤ人、異邦人
By Tsvi Sadan
メシアニック雑誌 キブン 編集長ツビ・サダン
29.11.2006
In the past, deprived and without rights, Jews were seen as a living testimony to the wrath of God. Today, Jews are seen as a living testimony for the love of God. There are two primary reasons for this revolution: Zionism and the Holocaust. Zionism ? an ideology that encouraged Jews to return to their Land ? rekindled eschatological expectations that saw the return of the Jews to their Land as heralding the coming of the Messiah. The Holocaust built a sense of guilt for what was viewed as a Christian anti-Semitism that went out of control and resulted in Nazism.
昔ユダヤ人は、全ての権利を奪われ神の怒りの象徴となっていました。しかし今日、ユダヤ人は神の愛の生き証人だと見られています。この革命には2つの理由があります。シオニズムとホロコーストです。ユダヤ人に郷土への帰還を勧めるシオニズムは、ユダヤ人の郷土への帰還がメシア来臨の兆候だという終末論的な期待に火をつけました。一方ホロコーストは、クリスチャンの反ユダヤ主義が行き過ぎてナチズムを生み出したという、罪責感を生み出したのです。
The lifting up of the anti-Semitic veil, initiated the renewed interest in the Jewish religion and in the Jewish people. That in turn gave Christians the legitimacy to express close affiliation with the Jewish people. Some went further and expressed a desire to live like Jews. Others went even further and expressed a desire to be Jews. This trend, which for now represents only the fringes of Christianity, is forcing the age old question once again: ‘what is the significance of the Jewish people?’
そして反ユダヤ主義という心の覆いが取り除かれ、ユダヤ教ユダヤ人に対する新たな興味を呼び起こしました。それがクリスチャンたちにユダヤ人に対する親近感を示すことは当然だという状況をもたらしました。その中で、さらにユダヤ人になりたいという人々も現れたのです。そういう人々は、クリスチャンの中で一部ですが、彼らの問いが「ユダヤ人であることの意味は何か」という昔からの疑問を呼び起こしたのです。
■議論の前提
Before going any further, it should be clear enough that no matter what
view one takes ? whether the old negative view or the new positive one,
there seem to be no objection that Jewish presence is a must and therefore,
this presence must also be identifiable. It makes no sense to talk about
the necessity of Jewish presence without the ability to identify this presence.
In other words, Jews must recognize themselves as Jews and Gentiles must
recognize that they are not Jews.
議論を進める前に明確にしておくべきことは、昔ながらの反ユダヤであろうが新しい親ユダヤであろうが、ユダヤ民族の存在は必要であり、それが誰からもわかる必要があるということです。ユダヤ人の存在が必要だと論じても、実際にユダヤ人が見分けられなければ意味はありません。ユダヤ人は、自らがユダヤ人であると認識し、異邦人は自分たちがユダヤ人でないということを認識する必要があります。
Given this, what is so important about Jewish existence that it must be guarded and protected? Simply put, there is no redemption apart from the Jews. Paul said succinctly that the gospel is the “power of God for salvation to everyone who believes, to the Jew first and also to the Greek” (Rom 1:16). Jews, he says, must perpetually accept the gospel if Gentiles are to be saved. Paul of course is consistent with the prophetic vision of, say, Jeremiah, who understood well that heaven and earth will pass away before God’s covenant with (physical) Israel will be broken (Jer. 33: 25-26).
では、何が重要なので、ユダヤ民族の存在が守られ保護されるべきなのでしょうか。簡単に言うと、ユダヤ人が無ければ贖いは無いからです。パウロは端的に言っています。「福音は、ユダヤ人をはじめ、ギリシア人にも、信じる者すべてに救いをもたらす神の力だからです」(ロマ1:16)
異邦人が救われるためには、ユダヤ人は永久に福音を受け入れるべきだとパウロは言います。パウロの言葉は、もちろん預言者の言葉とも矛盾していません。たとえはエレミヤは、神とイスラエルの約束が破られるなら、天地が滅びる(エレミヤ33:25-26)と言っています。
■イスラエルの重要性
With the significance of Jewish existence made clear, how are they to be recognize? Again, simply put, Jewish identity is expressed to its fullest when specific genealogy, laws and land are amalgamated. In other words, Jewish existence is fully recognizable when the descendants of Jacob who received the Torah from Mount Sinai are living according to it in a Land of Canaan. In light of it, it is not surprising that the prophets are seeing this utopian vision becoming real prior to the coming of the Messiah; which in essence express a tacit understanding that a world devoid of Jews cannot receive the Messiah.
ユダヤ民族の存在が重要であるとして、ユダヤ民族はどうすれば明確になるでしょうか。ユダヤの血統、トーラー、土地という三要素が一つになれば最もはっきりするのです。つまり、シナイ山でトーラーを受け取ったヤコブの子孫が、トーラーに従ってカナンの地に住んでいれば、誰でも明らかにユダヤ人を見分けるころができます。ですから、そのような理想的状況がメシア来臨に先立ち実現すると、預言者たちが預言しているのは当然です。直接的に係れてはいませんが、これはユダヤ人がいないとメシアが来ないと理解すべきでしょう。
This being the case, it really makes no difference whether one accepts the view that to be saved, all Jews must covert to Christianity or that all Christians must somehow become Jews. Out of hate or out of love the outcome is the same: making Jewish existence unrecognizable.
そうだとすれば、ユダヤ人は救われるために(異邦人の)クリスチャンにならなければならないという見解も、全てのクリスチャンが何らかの形でユダヤ人にならなければいけないという見解も、結果に違いはありません。ユダヤ人に対する憎しみから出た行為も、ユダヤ人に対する愛から出た好意であっても、結局、ユダヤ民族の存在をわからなくしてしまうのです。
■ユダヤ人と異邦人の区別
This conclusion have straight forward practical implications. On the negative side, anything that encourages Jews to abandon obedience to Torah have to be viewed as severely damaging the ability to make Jewish existence recognizable. Likewise, anything that encourages Gentiles to keep the Torah is having the same effect. This leaves us with the positive approach, which again, Paul was able to say succinctly: “Was anyone called while circumcised? Let him not become uncircumcised. Was anyone called while uncircumcised? Let him not be circumcised” (1Cor. 7:18). What expressed here is the grand idea of accepting the ‘other’, which Paul learns from “loving your neighbor,” and also from tribal segregation of Israel and Levi, prohibition of man to wear woman’s clothing (and vise versa) ? all are commands that teach not to blear distinctions (which He created) but to respect them for they serve a purpose that goes beyond accepting the other and that is, accepting God himself.
この結論は直接的に適用できます。ユダヤ人にトーラー(律法規定のうち、ユダヤ民族性に関わる部分。以下同じ)への従順を止めさせようとすることは、ユダヤ民族の存在をわからなくします。一方、異邦人にトーラーを守らせようとすることも、同じ効果を持ちます。では、私たちに残された選択は、パウロが端的に述べていることです。「割礼を受けている者が召されたのなら、割礼の跡を無くそうとしてはいけません。割礼を受けていない者が召されたのなら、割礼を受けようとしてはいけません。」(Tコリント7:18)
ここに示されている原則は「他者」を受け入れること。パウロは「隣人を愛する」という教え、イスラエル民族におけるレビ族の区分、男が女の着物を着ること(およびその逆)の禁止からこれを学んだでしょう。これは神に創造された他者との違いを曖昧にせずに、他者を他者として尊重し受け入れよという命令です。それは、他者を受け入れるだけでなく、神ご自身を受け入れることでもあるのです。
In light of it all, though at the surface it may look fine, the spread of new trends that encourages Gentiles to keep the Law, and even convert to Judaism, is not so much an expression of love toward the Jews as it is a manifestation of self-hatred, or lack of ability to accept oneself. True expression of love is shown not by rejecting one’s own identity for the sake of another. Rather, love is shown by accepting the fact that Jews were made different for a purpose just as true expression of love is for Gentiles to accept that they were made different, and for a good purpose.
異邦人に律法を守ることを推奨し、ユダヤ教への改宗さえも勧める新しい教えは、表面的には良い教えのように見えます。しかし、ユダヤ人になることは、ユダヤ人に対する愛の表現というよりも、自分自身に対する憎しみや、自己受容が出来ないことから来ているのではないでしょうか。他者のために自己否定をすることは、真の愛の表現ではありません。ユダヤ人が異なった目的のために作られたことを受け入れることが愛の表現であり、それはまた、異邦人もまたそれぞれ良い目的のために異なって作られたことを受け入れることでもあるのです。
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